Velg varehuset du ønsker å handle fra
Se priser og lagerstatus på alle varer

Stangeskovene åpner nytt byggevareutsalg på Skarnes

Pressemelding | Dato: 09.03.2021
Nyansatte medarbeidere markerer åpningen av nytt byggevareutsalg på Skarnes
Åpning av Stangeskovenes nye byggevareutsalg på Skarnes

Stangeskovene åpnet denne uken sitt nye byggevareutsalg på Skarnes i Sør-Odal kommune, i søndre del av Innlandet.

- Utsalget bidrar til å gi oss god dekning i denne regionen, og styrker ytterligere grunnlaget for høy service og god logistikk til våre kunder, sier adm. direktør i Stangeskovene AS, Erik Toverud.

Det nye byggevareutsalget er organisert som en avdeling under Stangeskovene Årnes AS.

- Vi møtte stor respons da vi søkte etter nye medarbeidere, og har nå ansatt fire dyktige butikkmedarbeidere, forteller Ole Knai, daglig leder for Stangeskovene Årnes.

- Vi er svært godt fornøyd med lokalene i den tidligere Gartnerhallen på Skarnes, og har gjort de nødvendige tilpasningene slik at både butikk og lager skal fungere godt både for kunder og medarbeidere.

- Mange av dagens kunder har oppdrag i dette området, og vi ser at markedet på Skarnes er i vekst. Gardermoen-effekten brer seg østover, selv om koronaen midlertidig påvirker dette negativt. Skarnes er også nær produksjonsenhetene våre, og en del av det vi ser på som vårt markedsområde. Videre er vi sikre på at en ny E16-trase vil gi ytterligere interesse for Skarnes og Sør-Odal, uavhengig av hvilken korridor som blir valgt. Inntrykket vårt er at det i dag er noe handelslekkasje mot både Kongsvinger og Romerike. Vi opplever responsen på vår nyetablering som meget positiv, og mener at vår etablering kan være med å bidra til mer lokal handel også for eksisterende aktører, sier Knai.

Stangeskovene-konsernets virksomhet omfatter skog- og eiendomsforvaltning, sagbruks- og høvleridrift samt salg av trelast og byggevarer, som til sammen representerer en omsetning på 1 milliard kroner. Virksomheten er hovedsakelig lokalisert i Viken og søndre del av Innlandet fylker (tidligere Akershus, Østfold og søndre del av Hedmark), og har 215 ansatte.

For nærmere informasjon, ta kontakt:

Erik Toverud, adm. direktør i Stangeskovene AS

Tlf. 982 46 707, Epost: erik.toverud@stangeskovene.no